donderdag 10 mei 2012

Het wordt korter en korter...


... en ik begin het te beseffen... :-(

Tik-tak-tik-tak-tik-...

Wanneer ik op mijn vorige blogpost naar de "countdown teller" kijk, tegelijkertijd de klok in onze keuken zie tikken en de kalender bekijk... Wanneer dan ook nog eens 2 huisgenootjes gisteren op het vliegtuig richting Schiphol stapten... Dan besef ik dat het voor mij ook begint te korten... Nog exact 3 weken te gaan, die hopelijk nog 3 onvergetelijke weken mogen worden!


Over Republiek...


Op vrijdagavond omstreeks 20u30 vertrokken we met een minibusje richting Republiek, een uurtje rijden buiten de stad. Samen met ons gastgezin hadden we een huisje gehuurd aan de kreek, waar we het hele weekend gezellig zouden doorbrengen.


Dat het gezellig was, dat staat vast! We hebben lekker gezwommen (aan onze "privépier"), gegeten (BBQ, bruine bonen...), ons geamuseerd (music, poker, ...) en vooral lekker "relax" genoten van een heerlijk weekend!


Op zondagavond omstreeks 22u30 waren we terug in de Johan Adolf Pengelstraat, klaar om een nieuwe schoolweek te beginnen!


Van links naar rechts: 'tante Rinia' (ex-collega van Loris) - Loris (onze sympathieke huisbazin) - Shahira - Sharif - Mento (schoolmaat van Sharif) - ikzelf - Daphné - Natalie - Karen (liggend)


De stage loopt ten einde...


Mijn dagen op de Dothschool lopen ook bijna op hun einde! Nog 2 weken effectief lesgeven en ik zal "mijn klas" moeten verlaten... Ik weet nu al dat ik de kinderen ga missen!


De voorbije week heb ik opnieuw alle lessen gegeven in het vierde leerjaar. Dinsdag heb ik mevrouw Maddoe bijgestaan in de mediatheek om te helpen met de uitleningen van de boeken (kinderen helpen kiezen volgens hun leesniveau, boeken selecteren...). Het was ook eens boeiend om deze kant van een school te ontdekken, volgende week doe ik er opnieuw een dag!


Verder heb ik samen met de kinderen een knutselwerkje voor moederdag gemaakt (een kader met een klein schilderij op stof). De kinderen zijn het hier niet echt gewend om te knutselen (vaak is het beperkt tot enkel een tekening te maken), maar het resultaat mocht er uiteindelijk wel zijn, ik was er tevreden over! 


Verder probeer ik nog via sponsors iets leuks te regelen voor de school, wil ik nog een hoekenwerk rond België uitwerken met de kinderen (voor het project), is er nog het Kinderboekenfestival waar ik de kinderen mee mag begeleiden, gaat er op 25 mei normaal gezien een groot feest zijn op de school en moet ik nog afscheid nemen van de kinderen... 


Nog een heleboel op de agenda dus... het worden nog drukke weken!


Brasa!


Jonas







4 opmerkingen:

  1. Hallo
    Iedereen aan het aftellen zeker!
    Het einde nabij ,maar je zal zeker veel leerhervaring in je bagage mee hebben.
    Thuiskomen en aan de slag in je vertrouwde omgeving.
    Geniet ervan en tot snel in Kester
    Groetjes JOHAN MIMI MATTI KARLIEN JOOST GILLY

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, amai, het gaat hier echt snel! Dat ik veel heb bijgeleerd is 100% waar: ik heb heel wat unieke ervaringen opgedaan die ik nooit meer vergeet! :-)

      Verwijderen
  2. Dag Jonas

    De komende punten op je agenda klinken tof om te doen. (leuk initiatief i.v.m. de sponsors, hopelijk is het er doenbaar) :p
    Ja joh, nog twee weekjes en ik zie je terug.
    Het werd eens tijd, al oogt zo'n reactie nogal ambivalent. :D
    Het gaat normaal zijn om met gemengde gevoelens terug naar België te keren, dat maakt een reis trouwens ook zo speciaal, beeld je in dat je dat niet zou hebben.

    Bon, nog even en je kunt jouw laatste dagen in Suriname op jouw vingers tellen.
    Geniet er van zoals je nog nooit gedaan hebt :-D

    Groeten vanuit Aalst
    Ali :p

    Oja, uw berichtje id metro was trouwens zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nja, die sponsors lukt in Suriname blijkbaar niet echt...
      Het gaat inderdaad een dubbel gevoel zijn, maar ik kan niet ontkennen dat ik zin heb in zaterdagavond 2 juni :p

      Groetjes vanuit PARAMARIBO
      Jonas :-)

      Verwijderen