woensdag 1 januari 2014

Happy new year...

... from Switi Sranan!

Afgelopen weekend brachten we door in Overbridge Nature Resort. Het werd een gezellige tweedaagse met vooral luieren, relaxen en zwemmen op het programma.

Dit was als voorbereiding op de oudejaarsfeesten, want zoals ik nieuwjaar hier heb mogen vieren kon ik me op voorhand niet inbeelden: geweldig!

Maandag  30/12 kocht ik samen met de Sheiks vuurwerk voor oudejaarsavond. We kochten een hele lading, wat jullie later in deze blogpost op de foto’s en filmpjes zullen kunnen zien. Ook ik droeg mijn steentje bij en kocht wat jullie hieronder kunnen zien. Onvoorstelbaar dat ze vuurwerk hier gewoon zo verkopen in shops en de massahoeveelheden die door Surinamers worden gekocht. Het is hier al een week lang elke avond vuurwerkspektakel in de stad, zoveel dat het door de honderden knallen lijkt alsof we in oorlogsgebied vertoeven…

Die avond gingen we met de Belgen naar Oase Owry Yari Dyugu Dyugu Party. Het was net zoals een klein festival (3 weides) bij ons en het werd een vet feestje, met o.a. DubVision en enkele Surinaamse DJ’s. Zalig gevoel om te beseffen dat je in december buiten in T-shirt aan het losgaan bent...

Op 31/12 was het opnieuw vroeg uit de veren, want omstreeks 11u ging ik met Shahira naar de stad voor de Pagara Estafette. De hele binnenstad liep bomvol van het volk, er was muziek en bigbands en er werden zo'n 2 kilometer bommetjes (de "Pagara's") afgeschoten. Hieronder enkele foto's, onderaan de blogpost enkele filmpjes. Na de pagara's bleven we de hele namiddag doorfeesten tijdens de street party's in de stad en 's avonds ging ik even met Sharif en zijn vrienden naar het Mariott Hotel.
(Sfeermuziek)
's Avonds tenslotte hadden we een gezellige avond bij de Sheiks, met een barbecue, massa's vuurwerk, champagne, dansen rond de tafel, aftellen van 10 naar 2014,... 

Vandaag was een dagje om uit te rusten en vanavond gaan we hier opnieuw BBQ'en en vuurwerk afschieten. 

Aan iedereen alvast een HAPPY 2014!

Grts,
Jonas

Enkele filmpjes van de Pagara Estafette


Enkele filmpjes van het vuurwerk bij de Sheiks

2 opmerkingen:

  1. Dag Jonas,

    We willen je van hieruit een gelukkig 2014 wensen!
    tante Annik en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag tante en co,

    Ook voor jullie een gelukkig 2014 gewenst!

    Vele groetjes,
    Jonas

    BeantwoordenVerwijderen