vrijdag 20 december 2013

Goed en wel aangekomen...

... na een lange reis!
 
Vanuit Schiphol duurde de vlucht naar Curaçao Hato International Airport zo'n 9u30min, wat eigenlijk nog wel vrij snel voorbij ging. Ik doodde de tijd door het kijken naar de films "Hoe duur was de suiker" en "Het diner", wat luisterend naar muziek, een taalcursusje Spaans en babbels met een wat ouder koppel uit het noorden van Nederland, die in België regelmatig naar... Gooik komen! Zij kenden zelfs de muziekacademie van Gooik en Gooikoorts... Nederlanders die Gooik kennen, een vreemde combinatie...

 

Eens aangekomen in Curaçao diende ik normaal gezien iets meer dan 5 uur te wachten in de transitzone, maar dit leek mij verschrikkelijk saai in die kleine luchthaven, waardoor ik een kans waagde om Willemstad toch even te verkennen. Eerst even aanschuiven aan de immigratiedienst, waarna ik een vriendelijke taxichauffeur vond die mij in een kleine 2 uur de belangrijkste delen van Willemstad heeft getoond. Zo genoot ik van het uitzicht op de stad vanop de drug, maakte ik een korte wandeling door de haven, dronk ik een gezond vruchtensapje van nispero en mispel, reden we langsheen de winkelstraat, een markt, de waterzuivering en oliefabrieken en reden we vervolgens naar het Marriotthotel waar we enkele foto’s namen op het strand.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Na de korte verkenning van Curaçao ging het opnieuw richting luchthaven, waar ik te horen kreeg dat het vliegtuig naar Paramaribo 105 minuten later zou vertrekken dan gepland, doordat we moesten wachten op overstappende passagiers vanuit Sint-Maarten… Maar goed, uiteindelijk vertrokken we toch met Insel Air richting Paramaribo. Heel grappig was trouwensdat er aan boord een loterij was waarmee je het ticket kon terugwinnen, maar helaas was ik niet de gelukkige winnaar…
 

 

Eenmaal in Suriname aangekomen duurde het nog een tijdje vooraleer ik de immigratiedienst kon passeren en bleek later dat ik de enige gereserveerde buspassagier was, waardoor ik voor dezelfde prijs toch met de taxi kon gaan!
Eens aangekomen wachtte Karen me op en installeerde ik me in mijn kamer.
Moe maar voldaan kroop ik mijn bedje in en bezocht ik deze ochtend al de school waar ik vorig jaar stage liep. Zo meteen gaan we inkopen doen en de stad opnieuw verkennen, een fiets huren, een SIMkaartje kopen, iets gaan eten… Een heleboel plannen dus, maar dat lezen jullie dan wel binnenkort!

Groetjes uit het warme Suriname!
Jonas

4 opmerkingen:

  1. Mooi! Cool dat je Willemstad nog hebt kunnen bezichtigen. En dan toch nog met de taxi, we hadden het er nog over gehad in de auto naar de Ardennen :-) Cool dat je nu echt daar bent! Geniet ervan! Heb je trouwens geen moeilijkheden gehad met je bagage in schiphol? Veel plezier daar! Je burogenootje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Bernice! Ja, het bezoekje aan Willemstad was kort maar ook wel de moeite. Vandaag hebben we alle kerstversiering opgehangen, echt mooi! De mensen waar ik logeer gaan helemaal op in de kerstsfeer, wat echt plezant is! Lichtjes, een supergrote kerstboom met pakjes, een grote ster buiten... In Schiphol heb ik geen problemen gehad, met de tweede vlucht van Curaçao naar Paramaribo wel 2 uur vertraging, echt rot! Maar goed... ik ben er geraakt! Leuk dat je mijn blog hebt gelezen trouwens! Voor jou en Heddy ook fijne kerstdagen hé, geniet ervan!! Toch niet teveel "last" met mijn dossiers hoop ik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier geen 'last', maar ik heb dan ook vakantie tot 2 januari :)
      Geniet ervan daar! En ik zag in je volgende post dat de versiering heel mooi gelukt is.

      Een fijne kerst voor jou en iedereen daar!

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Dag Jonas,
    Fijn te horen dat je goed aangekomen bent en dat je al het een en ander hebt kunnen zien. Ik heb je voor je vertrek juist gemist vandaar dat ik er nu snel wil bij zijn.:-)
    Geniet nu maar van je dagen daar en ik volg al je belevenissen wel op de voet via deze blog. Dikke knuffel van tante Annik en co XXX

    BeantwoordenVerwijderen