zondag 22 december 2013

Preparing for...

... CHRISTMAS!



Wanneer ik heel eerlijk ben had ik de eerste dagen hier nog geen echt kerstgevoel. Enkele dagen geleden dronk ik met mijn supercollega's nog wat jenever en glühwein en nu zit ik hier in 30°+, wat niet strookte met mijn beeld van kerst en nieuw. 

De eerste 2 dagen stonden vooral in het teken van (kerst)inkopen doen  en gisterenavond een gezellige avond bij enkele Belgische stagiaires. Waar ik voorheen geen direct feestgevoel had, krijg ik nu toch steeds meer het kerstgevoel. Zo reden we gisterenavond laat naar een straat in Paramaribo-noord die helemaal eigendom is van een zakenman/politicus en die deze hele straat heeft versierd naar kerstsfeer. Het mag dan wel overdreven zijn, maar het was echt een ervaring om daar doorheen te lopen!







 




Toen we nadien naar de Waterkant gingen zagen we ook steeds meerverlichting: lichtjes aan Fort Zeelandia en Sidewalk Café 't Vat en op het Onafhankelijkheidsplein een reuze kerstboom van zo'n 25 meter met een ster erbovenop die ook maar liefst 2 meter doorsnede heeft!
 

Maar ook ons sympathieke gastgezin maakte heel wat werk van leuke kerstverlichting, zowel buiten als met een mini-kerstboom op ons verdiep!
 


Vandaag gingen we naar de Hermittage Mall nog enkele laatste inkopen doen. De komende dagen staat alvast heel wat op het programma, maar daar vertel ik jullie later over!
@Sarah, Bernice, Annelie, Jennifer & Nina op 't werk: ik heb echt niet gelogen over de McFlurry met Oreo! :-)
Vele groetjes en voor iedereen alvast een Zalig Kerstfeest!

Jonas

2 opmerkingen:

  1. Super! Ik krijg ook zin om terug te gaan! Echt heel fijn om je verhalen hier opnieuw te kunnen lezen. Ik volg je op de voet :)
    Geniet ervan en alvast een fijne Kerst, ook voor Karen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, McFlurry met oreo's!! I <3 oreo's!!

    Goed kerstmis vieren daar!

    Groetjes,
    Je burogenoot

    BeantwoordenVerwijderen