zondag 19 februari 2012

Aangekomen!

De oversteek der oceaan is gelukt!

Zaterdag omstreeks 13 uur vertrokken we van de Patattestraat in het koude België richting Amsterdam, waar het niet veel warmer was... Eens aangekomen in Amsterdam gingen we richting een gezellige B&B en namen we de tram richting centrum.


Daar op tram 2 richting Leidseplein kwamen we de halte "Surinameplein" tegen. Dat ik 24 uur later op het vliegtuig zou zitten richting Suriname drong toen echt wel tot me door!




Na lekker met mijn ouders en zus gegeten te hebben in een Steakhouse (bedankt mama, papa en zus!) hebben we overnacht in de B&B, om de dag nadien om 9u fris en monter op Schiphol Airport te staan. Voor wie Zaventem groot vindt: in Schiphol moet je zeker eens passeren!


Net voor de douane nam ik omstreeks 10u15 afscheid van mijn ouders en zus en wandelden we tot aan gate E6. Het inschepen was voorzien vanaf 11u05 om te vertrekken om 12u25, maar omstreeks 11u10 werd omgeroepen dat de vlucht naar Paramaribo uitgesteld werd door een "technisch probleem" (er moest iets vervangen worden vertelde de piloot later). In plaats van 12u25 werd het uiteindelijk 13u25, maar de piloot zorgde ervoor dat de vertraging uiteindelijk beperkt bleef tot minder dan een halfuur!


De vlucht duurde uiteindelijk wel vrij lang... 9u20min. Maar door het Entertainment System aan boord waren er heel wat mogelijkheden: films (Kuifje heb ik nu eindelijk gezien!), honderden muziekcd's, spelletjes zoals tetris, ... tot zelfs Yogaoefeningen! Ook het eten viel heel goed mee, de stewardessen waren heel vriendelijk en we kregen heel veel drank! KLM is een aanrader! 


Alleen stelden we ons vragen bij dit... Een "potje water"... Nog nooit gezien, maar grappig!

We vlogen op meer dan 10 kilometer hoogte aan een snelheid die opliep tot meer dan 900 km/uur! En het werd ook meteen duidelijk dat we naar het goed weer vlogen!

Omstreeks 19u35 (23u35 in België) zijn we geland in Paramaribo (Johan Adolf Pengel Airport). De luchthaven hier is "iets" kleiner dan in Amsterdam... Na meer dan een halfuur aanschuiven bij de douane vonden we vlot de taxichauffeur die ons naar ons adres heeft gebracht. 


Het was onderweg donker maar we zagen heel wat volk langs de straten lopen, de winkels waren nog vaak open, ze liepen hier nog met korte mouwen... en de taxichauffeur reed heel snel! Op minder dan een uurtje waren we ter plaatse, waar Daphné en Natalie ons opwachtten, samen met de zoon van de huisbazin (die op vakantie is naar Curaçau).

Het is hier nu 23u35 en morgen moet ik om 10u op het Instituut voor de Opleiding van Leraren zijn... Ik ga het hier dus voorlopig bij laten! Mijn kamer is volledig geïnstalleerd maar het is hier plakkerig warm! Ik heb me al een (ijskoude) douche genomen en ik heb het opnieuw al warm! Benieuwd wat dat morgen zal geven...

... maar dat vertel ik later wel!

Groetjes uit Paramaribo!

Jonas


7 opmerkingen:

  1. Wow, echt leuk!

    Gaan we wisselen?
    Jij alle dagen naar de les & ik op vakantie? :p
    De vliegtuigmaaltijden zien er degelijk uit, maar ehm, yoga op een vliegtuig? :-D

    Nog veel plezier daar!

    Ps: ik veronderstel dat da meisje met haar geweldige gezichtsuitdrukking Karen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dubbele ps: wat een verschrikkelijke lettertype heeft mn reactie.

    Ik heb moeite om mn eigen woorden te lezen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk te horen dat je goed bent aangekomen! Veel plezier! liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Jonas. Amuseer je daar en geniet ervan! tante Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jonas, ik ga zeker je blog ook volgen :) Ik ben benieuwd naar je avonturen!
    Geniet er maar van, want zoiets maak je niet alle dagen mee :)
    Veel plezier, Jana x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Potjes water bestaan weldegelijk, Jonas !
    Op de Thalys krijg je er ook altijd zo eentje :)
    Geniet ervan !!

    BeantwoordenVerwijderen